Atunci cand casa de marcat este defecta, utillizatorii
sunt obligati sa anunte
distribuitorul autorizat sau unitatea de service acreditata de la
care a achizitionat acea casa de marcat fiscala. Un lucru foarte
important: NU lasati pe nimeni sa intervina asupra casei de marcat in
afara de tehnicianul firmei de service. Cat timp casa de marcat este
defecta, utilizatorii au obligatia de a inregistra intr-un
Registru special (Registrul Special vizat la Administratia Financiara
de care apartine punctul de lucru al operatorului), toate
operatiunile efectuate si de a emite facturi fiscale pentru
respectivele operatiuni, la cererea clientului. Utilizatorii casei de
marcat sunt obligati sa anunte in scris unitatea de service cu
care are contract de service incheiat, despre defectarea casei de
marcat, pastrand dovada anuntararii defectarii. Unitatea este
obligata la randul sau ca in termen de 72 de ore sa o repuna in
functiune.
Asa cum am specificat si mai sus, cand se defecteaza casa de marcat, utilizatorii sunt obligati sa inregistreze toate operatiunile efectuate intr-un Registru Special. Acest registru va fi pastrat si arhivat pe o perioada de 10 ani. Cartea de interventii va insoti casa de marcat ori de cate ori se va face o modificare asupra acesteia. Acordati atentie maxima cartii de interventii pentru ca riscati amenzi de 10000 lei. Daca ati pierdut-o, reconstituiti-o in 72 de ore. Este obligatoriu ca Registrul Special sa fie sigilat.
In cazul deterioratii sau pierderii cartii de interventie:
- este necesara publicarea unui anunt intr-un ziar;
- instiintarea in scris a organului fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalata casa de marcat, atasand o dovada a anuntului in ziar. Se va prezenta pentru stampilare o noua carte de interventii reconstituita, pe raspunderea unitatii de service si a utilizatorului. In cazul deteriorarii, se va prezenta organului fiscal si cartea de interventii deteriorata.
- instiintarea in scris a unitatii de service care a efectuat fiscalizarea si intretinerea casei de marcat si solicitarea livrarii o noua carte de interventii. Unitatea de service va efectua reconstituirea informatiilor pe baza datelor inregistrate in memoria fiscala si pe baza documentelor pastrate conform legii.
Asa cum am specificat si mai sus, cand se defecteaza casa de marcat, utilizatorii sunt obligati sa inregistreze toate operatiunile efectuate intr-un Registru Special. Acest registru va fi pastrat si arhivat pe o perioada de 10 ani. Cartea de interventii va insoti casa de marcat ori de cate ori se va face o modificare asupra acesteia. Acordati atentie maxima cartii de interventii pentru ca riscati amenzi de 10000 lei. Daca ati pierdut-o, reconstituiti-o in 72 de ore. Este obligatoriu ca Registrul Special sa fie sigilat.
In cazul deterioratii sau pierderii cartii de interventie:
- este necesara publicarea unui anunt intr-un ziar;
- instiintarea in scris a organului fiscal in a carui raza teritoriala a fost instalata casa de marcat, atasand o dovada a anuntului in ziar. Se va prezenta pentru stampilare o noua carte de interventii reconstituita, pe raspunderea unitatii de service si a utilizatorului. In cazul deteriorarii, se va prezenta organului fiscal si cartea de interventii deteriorata.
- instiintarea in scris a unitatii de service care a efectuat fiscalizarea si intretinerea casei de marcat si solicitarea livrarii o noua carte de interventii. Unitatea de service va efectua reconstituirea informatiilor pe baza datelor inregistrate in memoria fiscala si pe baza documentelor pastrate conform legii.